Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Magnus Tornberg - 17 maj 2013 00:55

Nu ska jag vara självkritisk i min roll som ledare.
Idag har jag ägnat all min tid till annat än till chelsy. Visserligen så har jag jobbat saker för hennes skull, men uppmärksamheten fanns inte för henne idag.

Fredrik Steen pratar mycket om att ägare inte är tillräcklig rolig för hunden, och det har jag inte varit idag.
Jag har även missbrukat ordet nej allt för mycket idag. Chelsy visade detta med att ignorera mig helt, och inkallning har inte funnits.

Dagen började med att hon kom så glatt när jag ropade, hon lyssnade mycket bättre än någon gång innan...Men jag satt ute och jobbade med mitt, och lite då och då ropade jag in henne för att ha koll då. Och visst hon kom på direkten, men klockan gick och gång på gång när hon kom på inkallning så gjorde jag inget, det var aldrig något roligt. Ingen belöning av varken mat eller lek, vad blev resultatet av detta..
Jo på kvällen så lyssnade hon inte alls, alltså sämre än vad hon gjorde dag1. Jag var helt enkelt tråkig...Och sedan på det så försökte hon leka med mina saker, hon åt saker mm Så det resulterade i massor av Nej, låt bli, chelsy! chelsy! chelsy! Ja ni förstår...
Detta är ju absolut inget permanent, lite lek så återställs ju detta....Och jag är inte alls besviken eller så på mig själv, jag kommer säkerligen vara tråkig många gånger till :) Men detta är något som alla hundägare ska vara vaksam på. Va tydlig som ledare, visa rätt och fel men var rolig och intressant för din hund. Och framförallt var intresserad av din hund.
Jag är absolut ingen hundexpert men jag vet att många håller med mig om detta.
Hunden kommer hem om den vill det! Annars sticker den!

Men vi avslutar med något roligt då! :) Sveriges Tre Kronor...Helst underbart med en riktigt spännande kvartfinal mot ett värdigt motsånd Canada. Det kändes bra med lite känslor, jag har känt mig ganska tom ett par dagar, så idag var det riktigt skönt med en sån fin och tydlig känsla Glädje :)

Ps: På bilden ser ni vad jag jobbade med idag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards