Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Magnus Tornberg - 11 maj 2013 23:44

Idag var en riktig härlig dag :) Idag gjorde jag allt som jag inte gjorde igår. Jag hade min brorson William på besök igår och över natten, mys :) Vi startade dagen med att åka till kyrkängarna för att leka med chelsy. Sedan fick jag lite trevligt besök på dagen av familjemedlemmar och respektive :) Mot kvällningen kom min lilla söta brorsdotter Nellie på besök som nu ligger och pratar i sängen med mig :) Så härligt med dom små. Min goda vän Henke och hans goa dotter Ronja kom på besök ikväll oxå :) mycket trevligt :)

Vad härligt det är med händelserika dagar som denna. Massor av kärlek från familj och vänner, och så mycket härliga energier från barnen :)

Till chelsy då, som jag skrev tidigare började dagen med lek :) Sedan har jag försökt att gå tillbaka till grundplanen, alltså bara positiv inlärning. Alltså belöningar/uppmärksamhet vid bra gärningar och ignorera eller visa rätt sätt vid dåliga gärningar. Alltså inget skäll.
Jag kom på mig själv igår när jag skrev här att jag kommit ifrån det tänket lite, så jag fick då chansen att rätta till det idag.

Jag är nästan helt säker på att vi kunde kommunicera bättre på em/kväll.
Hon lyssnade bättre och jag hade ett helt annat tålamod :) Häftigt!

Nellies mamma kom idag på kaffe och chelsy sprang ut. Hon frågade mig -sticker hon inte? Jag svarade nej, hon frågade då -hur kan du veta det? Och det är där jag inte har något svar..

Hur kan jag förklara? Jag vet inte man bara förstår varann. Jag är helt säker på att chelsy inte drar ifrån mig, jag bara vet det. Visst hon är ju bara en valp/bebis :) Och vi har ju liksom aldrig tränat inkallning heller, och hon har bara vart med mig i ett par veckor. Och hon är ju en levande varelse som har en egen vilja...Men jag är inte ett dugg orolig för detta...borde jag va det?

Hoppas att någon hundägare läser detta och kan ge sina åsikter/erfarenheter av detta :)

Natt Natt

Av Magnus Tornberg - 11 maj 2013 00:44

Trök dag...idag vill gnälla lite känner jag :)
Men ibland så blir dagarna sämre än andra och det är visserligen sälvförvållat, men det är just sådana dagar som negativa saker genom t.ex media sätter sig i huvudet på mig. Som idag gruppvåldtäkt...så förbannat tråkigt att läsa om sådana saker. Och sen så finns det massor av tankar iochmed det som hände, men det lämnar jag åt skräppost mappen i mitt huvud ;)

Men dåliga dagar....När jag haft en dålig dag så brukar jag tänka....varför? Vad har jag gjort idag som är annorlunda från igår som var en bra dag? Jo, idag stannade jag på soffan extra länge på förmiddagen, jag har mest egnat tid åt chelsy när hon gjort fel och inte som jag ska göra, ge henne uppmärksamhet när hon gör rätt...

Jag påbörjade ett träningspass med henne men...hon förstod inte vad jag menade och skällde mest. Jo vad gjorde jag, jag lade ifrån mig klickern istället för att stanna upp och tänka, vad kan jag göra för att hon ska förstå bättre. För det är ju såklart inte hon som gör fel, det är ju jag som misslyckas med att få henne o förstå.

Då kommer nästa fråga, hur kan jag göra för att morgondagen ska bli bättre då?
Gå ut tidigare, lek mer med chelsy och ha KUL! Bara kul...

Kan tyckas överdrivet allt detta "övertänkande?" Men jag har en bakrund som gör att när jag blir nere så blir jag riktigt nere, och där vill jag inte vara...vem vill det? Så det här är ett bra sätt för mig och chelsy nu då :) att kunna njuta av livet som mest :)

Skönt att få ner lite tankar på papper :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards