Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Magnus Tornberg - 3 maj 2013 23:46

Idag har framstegen haglat fram hos chelsy. Hon och jag börjar verkligen kunna förstå varann, och hon växer i alla situationer.
Vi var ute o gick i centrum idag, först med koppel en bit och sedan lös. Vi började på en gräsmatta och belöna inkallning med godis.
Full fart på henne när jag ropade, och så tränade vi lite kontakt. Alltså hon ska tycka att jag är roligast/viktigast även om det finns störningsmoment runt om. Sedan gick vi med mormor och hennes hund attila en sväng bland betong området kuppols.
Det gick jättebra o gå lös som vanligt och det kom en annan människa och satt sig vid oss "störningsmoment" och lite arbetare en bit bort. Men träningen på gräsmattan innan gav verkligen resultat, nästan hundraprocentig inkallning varje gång och såklart massor med lek :) efter besök av en god vän med lite grillning av riktigt gott kött så tränade vi stå. Och det gick jättebra, som vanligt så är chels så snäll mot mig trots mina små missar med klickern och fortfarande en ganska dålig tajming så förstår den lilla smarta flickan vad jag vill och hänger på:) känns som grunderna börjar sitta nu sitt, ligg, stå. Lite mer repetioner så kan vi gå vidare till lite mer invecklade kommandon/trix :) Golfbanan öppnade idag, jag är så sugen o ta en runda. Nått jag skulle vilja uppnå tillsammans med chelsy är att söka boll. Det bästa vore om chels kunde vara med på golfbanan och hjälpa till o söka boll :) Skulle va så kul och så får chels lära sig älska samma hobby som jag GOLF! :) (efter hund såklart) ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards