Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Magnus Tornberg - 2 maj 2013 23:34

Hej! Idag var jag såå sjukt trött när jag vaknade....chels väckte mig två gånger inatt, efter hon kissat inne! Kul :)
Det blev en längre prommis på morgonen i ett till synes fint väder med blå himmel och hårda isvindar Usch!
En än gång så var jag riktigt låg i humöret på fm, drygt! Men som tur är så har jag goda vänner som hjälper mig upp igen :)
Det blev ett besök hos veterinären runt lunch efter en bråkig fm mellan mig o chels. Hon fick nått o äta för lös mage, och nu på kvällen verkar det som att det hjälpt lite :) idag var väl första dagen som jag satt upp lite gränser i hemmet för chelsy.
Jag har väntat med det så hon fått vänja sig och glömma mamma:) det handlade om att inte vara i soffan (om inte jag säger det)
Sova i sin egen säng och vara instängd i hagen. Och vet ni vad, hon har inte vart uppe i soffan på egen begäran idag, hon sover nu i sin egen säng på eget initiativ och hon va instängd hagen under tiden jag var i duchen utan gnäll :D
Sen gick hon ut första gången själv och kissade idag STORT! Jag längtar faktiskt tills jag får sova hela natten igen, skulle va såå skönt.
Så det har vart en jobbig dag med blandade känslor. Det tar på krafterna o vinna dom psykiska kamperna mot chels, men det ger 1000ggr mer när hon visar respons. Hon lär mig tålamod, hon lär mig skratta, hon lär mig gråta, hon lär mig ödmjukhet, hon lär mig lojalitet och hon tillåter mig att känna! Nu ska jag tack vare chelsy slå igen ögonen och somna gott utan några som helst negativa tankar om livet.

Jag vill avslutningsvis oxå ägna en tanke åt AIK:s Ivan Turina som gick bort för tidigt R.I.P

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards