Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

En påminnelse!

Av Magnus Tornberg - 27 maj 2013 23:16

Nu är jag tillbaka, åtminstonde för ikväll...

Jag har ju massor av demoner i mitt huvud som jag skrivit om i tidigare blogginlägg.
Den här gången satt jag fast i mina egna tankar några dagar. Det är så jobbigt att leva med detta och jag är väldigt trött på det!

Jag blir instängd i mig själv, känslorna bara försvinner och all kärlek byts ut mot bitterhet och hat.
Jag orkar inte bry mig om någon annan, (inte mig själv heller). Minsta ord eller gest från en annan människa som inte passar så kan jag hata den människan mer än allt annat, och det sitter hela dagen...och då menar jag hata, jag vill inte gå in på detaljer som flyger i mitt huvud just då, för då blir jag nog stämplad som en psykopat :p

Allt som jag läser, allt som jag tänker är våld, hat, fördomar ja allt...det är som att jag blir en annan människa.
Jag fick ta bort massor av inlägg på fb nu som jag skrivit dom senaste dagarna i hat. Bara för att jag inte vill stå för dessa åsikter, men ändå är de jag som skrivit det, så det blir lite schizo varning ;p

Jag vet faktiskt inte vad det beror på, det kan aldrig vara något som är vanligt bland alla.

Men efter ikväll med trevligt besök från goda vänner, så känner jag att bördan lättar. Många bekymmer bara försvinner, kroppen känns mycket lättare och kärleken till livet återfinns!

Jag hoppas att det tar lång tid innan jag återfinner mig i detta mörker igen, både för min egen skull och alla runt mig.

Kanske mina egna tankar bara men jag vill understryka att jag skriver inte detta för att jag tycker synd om mig själv på något sätt!
Tanken är att jag kan läsa detta nästa gång jag hamnar i negativa tankar nästa gång och kanske kunna förhindra något.
En påminnelse om vem jag är bara....

 
 
borzita-57

borzita-57

28 maj 2013 09:17

Hej!
Glad att du är tillbaka, jag har kikat in med jämna mellanrum för att få läsa mer om dig och din härliga Chels.
Vet du, Magnus, jag tycker du gör alldeles rätt som skriver av dig, när du känner dig som du gör.

Har av olika anledningar skrivit och fyllt hela kollegieblock emellanåt med tankar som flygit runt i mitt huvud och det har hjälpt väldigt mycket.
Så jag är övertygad om att det hjälper dig med.

Tycker det är beundransvärt att du kommer genom mörkret och ut på andra sidan, den ljusa, igen.
Det finns en styrka i dig, det märks.

Kram

http://borzita-57bloggplatsen.se

Magnus Tornberg

28 maj 2013 13:22

Tack det värmer verkligen att höra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Tornberg - 31 maj 2013 02:24

Träningsvärk!! Igår spelade jag min första fotbollsmatch i år... Det var riktigt kul och det resulterade i vinst :) Jag spelar på backposition så några blåmärken och blödande knän är väntat :) Idag tränade jag och chelsy trixet skäms...alltså att...

Av Magnus Tornberg - 28 maj 2013 20:56

Snart ska vi ner och leta efter lilla valpen lisa som springit bort. Jag vill inte ens tänka på hur det skulle kännas om min lilla chelsy skulle sitta någonstans livrädd där ute! Tanken på detta när jag tittar på henne liggandes här bredvid mig gö...

Av Magnus Tornberg - 21 maj 2013 23:42

En ny härlig dag! Det blev en härlig golfrunda idag på morgonen. Chelsy fick gå idag, halva rundan iallafall. Det blev många bra slag och mycket skratt :) Sen lite svordomar också så klart ;) Jag och chelsy fick sedan en riktigt bra fortsättnin...

Av Magnus Tornberg - 20 maj 2013 23:03

En dag efter här så känns det bra med vm guld!! :) En bra finalmatch men tro det eller ej, en 3 åring fångade min uppmärksamhet under matchens gång. Jag fick träffa världens härligaste barn :) efter en återträff med en gammal bekant :) Mycket trevli...

Av Magnus Tornberg - 18 maj 2013 23:50

Vilken dag! Denna dag slutade som den började...Bra! Först en fin morgon med mycket lek med chelsy, och en bra kontakt mellan oss igen efter två dagars "ignorerande" från hennes sida och även ett sämre visat intresse från min sida tyvärr. Vi t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards