Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Magnus Tornberg - 15 maj 2013 00:18

Upp och ner...
Ja denna dag har vart upp och ner. Mitt humör styrs hela tiden av mina tankar.
Dagen kan vara strålande fin, massor av kärlek och gläde strömmar genom kroppen.
Men mitt på vägen sitter jag i bilen, mörka moln täcker solen, en sur smak av bitterhet når min tunga.
Tanken på dom mörkaste, djupaste platserna känns helt plötsligt lockande. Allt sunt förnuft sugs undan med vinden.
Helt plötsligt så fövandlas kärlek till hat, livsglädje ändras till självömkan och allt känns så tomt och uppgivet. Det ända som lockar är mörker och ensamhet....
Det sinnestillståndet kunde vara i veckor och månader...Men nu, idag så räcker det med en blick av chelsy's oskyldiga kärleksfulla ögon så vaknar jag. Det sunda förnuftet, kärleken, hoppet, glädjen och ödmjukheten kommer tillbaka med dubbel kraft.

Lite djupa tankar av mig igen då :) Vet inte riktigt var dom kommer ifrån, men av någon anledning så känner jag ett starkt behov av att få ner dom på papper....hoppas någon förstår mina utsvävningar :)

Till den kära i mitt liv nu då...chelsy

Våran relation blir bara bättre. Jag har tänkt mycket på det här med ledarskap. Vi har tränat mycket klick, och det har gått super, långt över mina förväntningar. Och visst vi har byggt broar mellan oss genom träningen, men....

Det ända som jag verkligen har satt gränser med, är att hon inte får gå in i köket. Vi bråkade några dagar med det :) Men nu sitter hon så fint vid kökskanten, även fast jag inte är där :o

Det jag vill säga med detta är att det känns som att hon respekterar mig på ett annat sätt nu.
Jag märkte detta när vi var ute och jag pekade på henne och hon slutade leka. Precis som jag gör när hon är påväg in i köket.
Och det kanske kan låta som hon är rädd...nej då. Det jag gjorde för att visa henne att köket är mitt område var att lyfta ut henne till "gränsen" gång på gång, och ibland sätta henne på korta "time out". Inte skälla, rycka, lägga ner eller nått sånt.

Så det här med att vara kompis, tycka synd, och ge kärlek till sin hund. Jätte svårt när dom tittar med sina valpögon, men det gäller att vara hård mot sig själv och sätta gränser för sin flockmedlem. Sen att hunden ska ha regler...den får inte vara i soffan, sängen eller vad det nu kan vara. Ähh...visa starkt ledarskap vid något eller några få tillfällen så kommer hunden respektera att du bestämmer överallt.
Och den kommer även söka ditt ledarskap, alltså trivas bäst på den plats du visar är bäst.

Är det någon som läser detta och tycker att jag tänker fel, så kommentera gärna och berätta er åsikt....

Och slutligen så vill jag tacka min goda vän för en så vacker bild och text på mig och chelsy.......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards