Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Magnus Tornberg - 1 maj 2013 20:55

Idag fick jag det bästa uppvaknande jag någonsin fått tror jag. Jag slår upp ögonen och ser den helt underbara lilla chelsy ligger på mina ben. Jag säger lite lugnt -hej chels Hon hoppar upp i ansiktet på mig och pussas, helt överlycklig :) Snacka om en härlig start på dagen. Efter lite frukost och mys tränade vi ligg :) Igår var det sitt övningen som vi "lekte" det gick jätte lätt måste jag säga mot för ligg.
Jag fick inte henne och förstå att hon skulle ligga. Jag drog handen snabbt från högt läge till golvet. Nej förstår inte hmm....jag testade o dra handen in under magen för att få ner kroppen Men nej hmm igen :) tiden går ju oxå och genom att chels är så liten så tröttas hjärnan ut snabbt. Men till slut så lyckades jag få henne o ligga Yes *klick* Ok då lite mer träning :) Vi sprang som igår från rum till rum och la henne ner..jätte kul för henne Perfekt! Ok nu får det räcka! Jag måste stoppa mig själv lite ibland, lätt att det blir för långa träningspass.....skitkul ju :) Mot kvällen blev det lite golf på ranchen med syster o Martin och chelsy såklart, det gick riktig bra :)
Sedan en avslutning hos mor o far med fasterLisa, Magnus och hennes hund wilma (sötnos) :)
Då i allt liv där så testade jag chels lite med ett -chels Ligg och joodå ner och slappna av :D Jag blir såå stolt över henne.
Alla som känner mig vet att känslor är nått som jag är dålig o hantera. Men mina känslor växer sig starkare för dag till dag, lite skrämmande känns det att tycka om (underdrift) en varelse så mycket och det bara växer. Chels är allt för mig nu och hon lär mig så mycket om mig själv och sprider sånn glädje var vi än kommer :)
Var hos Thomas o hälsade på oxå med en sväng på brynäs. Utan koppel så höll hon sig nära och kom på inkallning med en glatt skuttande :) Lite skryt här nu ;) Men jag är så jäkla stolt över henne så jag kan inte låta bli :) Kram på er!

Av Magnus Tornberg - 1 maj 2013 00:51

När jag o chels övade sitt så visade jag henne med några klick med godis att det va träning på g.
Jag förde min hand över huvudet på chels med godis i, och med automatik så lyfter hon på huvudet och baken åker ner "Klick"
Godis "min belöningsmetod" på golvet bredvid så hon kommer ur sittande position. Efter några rep så la jag till Sitt med ljus o len röst :) och nästan direkt tog jag bort handrörelsen. Succé direkt. Efter 4-5 sånna rep så gjorde vi ca 5 till ett i varje rum.
Nästa kommando blir ligg, får se hur det går :)
Huvudsaken är att vi har kul, framförallt chelsy. Är det inte roligt för henne är det nästan meningslöst o fortsätta träna.
Och det är en sån härlig känsla när man känner att det uppstår en kommunikation mellan ägare och hund :)

Av Magnus Tornberg - 1 maj 2013 00:25

Dagen startade inte nå bra! Jag var på ett sånt dåligt o vidrigt humör när jag vaknade idag.
Jag var ut med chels och hon var oxå ganska tvär (energier?) Jag lät det gå ut över henne på morgonpromenade med ett dåligt tålamod med slakt koppel som jag ska ha! Tror det var mest jag som kände av det.
Vi gick in och började klickerträna sitt, chels va mest intresserad av annat typ som tugga på mattan. Jag kände frustrationen växe i mig Stopp! Jag gick o la mig i soffan ist, kändes helt klart bäst för både chels och mig.
Efter en stunds vilande åkte vi ner till mormor och för första gången träffade en annan hund, min mormors papillon Attila. Påväg mot grinden kände jag att chels skakade lite Hmm...kanske för tidigt med hundträff? Jag gjorde ett lugnt försök o presentera dom för varann. Jo men visst min tuffa lilla tjej tog kommandot o busade loss riktigt :) för att sen somna som vanligt på golvet efter en stunds bus Ovanligt :) vi tog en kort prommis tillsammans och chels följde attila för varje steg hehe Kul!
Sen hem och ett nytt försök med klickern. Ett helt annat intresse visades från chels :) ca 15-20 rep så förstod hon vad jag ville.
Vi avslutade kvällen hos mor o far med bror och syster och Martin. Där passade jag på o sätta chels med enbart verbalt kommando i en lite mer störande miljö. -chels sitt, pang ner med rumpan, det kändes så kul en härlig känsla :) Sen sov hon mest hela kvällen i en ny miljö med mycket folk och ändå ganska mycket ljud....så lugn o balanserad *Stolt*
När vi skulle hem så smällde det raketer från alla håll o kanter men chels gick efter mig lugnt o stilla utan nån särskild reaktion :)
Jag är kanske den stolta föräldern som tycker att sitt barn är bäst på allt :) Men jag är såå glad att jag har chels nu och jag kommer fortsätta vara stolt över henne...och det är inte bara mitt hjärta hon har tagit plats i utan hela familjens....
En härlig avslutning på dagen Natt natt


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards