Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Magnus Tornberg - 9 maj 2013 21:10

Usch vad maktlös jag kan känna mig ibland.
Som t.ex en förälder som kommer med stängda rutor och röker med ett barn i bilen.
Eller folk som behandlar sina hundar på sådana jävliga sätt...här om dan så berättade min vän om ett hundmöte där ägaren till den mötande hunden sparkade den mellan benen HÅRT! Alltså tycker den människan att det är ett bra sätt fostra sin hund eller är han/hon bara helt jävla dum i huvet!,,,,ja man kan ju fråga sig hmm...
Det finns många ex tyvärr..

När ska man lägga sig i då? Det är ju inte min hund/barn eller vad det gäller för varelse.
Men hur ska jag kunna sova på natten om jag bara går förbi och ignorerar när en hund tex blir misshandlad.
Nä en stark känsla av maktlöshet kommer över mig, och tanken på allt skit som händer innanför stängda dörrar i överallt i världen.
Men vad ska man göra då? Jag vet att om jag går fram och säger mitt så kanske en dispyt uppstår och då kan mitt "gamla" jag komma fram och det vill jag inte. Och vad är det för idé och säga mitt, dessa människor måste ju vara "tappad bakom flötet" så det är väl ingen idé.
Skulle va kul o höra någon annans åsikt/tankar om detta...

Sen har jag tänkt på en sak till :)
Valpar tar jag som ex nu genom att jag har valp själv just nu.
Är det ok att bara gå fram o hälsa på valpar? Även fast man inte känner den...Till och med när jag har haft chelsy i famnen så kommer folk o bara tar i henne. Jag vill ju inte vara otrevlig, för oftas så är ju dom som kommer jätte trevliga människor...

Ska jag bara be dom gå, eller ska jag ta det, eller hur säger jag ifrån utan att verka sur eller otrevlig??
Nån som har erfarenheter av något av det jag skrivit om? Kommentera gärna....Kram!

Av Magnus Tornberg - 9 maj 2013 12:22

Vilken natt! Chelsy är inte alls bra i magen. Hon har använt golvet som toalett 5ggr inatt!! Jag har ju lämnat avfallsprov till veterinären så det är väl bara o vänta...tråkigt när min lilla tjej inte mår bra :( Och det är ju svårt o få henne rumsren när magen strular. Bara o gå till sig själv när man är lös, kommer det så kommer det ju hehe :/

Vi provade o leka lite "hoppa" här på fm, utan klick då pga att vi sov borta inatt...Men som vanligt så förstod chels ganska snabbt :)
Hade jag vart hälften så smart som henne så hade jag nog vart raketforskare eller nå nu haha

Vi var ut och lekte med grannens lilla hanhund igår, full fart på dom små härliga :) Vi fick även träffa en stor huskey hane igår, det är ju så fint när så stora hundar leker så fint med småbusar som chels :) Mycket trevligt och få träffa nytt folk oxå!

Idag blir det lite kontaktövningar och lite inkallning :) Men prio 1är o få henne o bli bra i magen just nu....om någon läsare har tips så tveka inte o kommentera...

Det är sk IPO tävling i helgen utanför sthlm...Fredrik Steen är bla domare där...skulle tydligen komma tävlande från utlandet oxå.
Det skulle va riktigt kul o se duktiga schäfrar tävla!! Vet dock inte hur chels regerar bland så mycket hundar....
Någon annan som ska dit??

Kram på er!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards