Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Magnus Tornberg - 16 maj 2013 01:40

Ännu ett sent inlägg, skyller på alldeles för bra serier :)
Idag började vi dagen med att åka till veterinären av den anledningen att chelsys mage är dålig. Vi besäkte kliniken förra veckan då tempen togs och vi fick anvisningar om att skicka in avfallsprover. Eftersom att inget svar kommit så ville jag höra hur det gick, men svaret jag fick var att det kunde ta upp till 3 veckor innan proverna var klara. Jag blev inte alls glad, men jag höll god min. Jag tänkte genast på betalningen av detta. När jag åkte in förra veckan så frågade jag om det var ok att få faktura hemskickad pga att min ekonomi inte riktigt räckte till denna månad. Men nej då, betala nu eller gå! Inte dom orden, men den känslan fick jag.
Men att sedan jag fick betala 2000kr för att ta tempen av en sköterska som jag upplevde ganska okunnig, och nu jag får vänta så länge. Ja! Jag kände mig lite bitter över detta.
Men det är nog lite frustration av att chelsy aldrig blir bra. Jag vill ju bara det bästa för henne. Aja bara att vänta då...

Men det positiva med besöket var att chelsy skötte sig så fint :)
Vi kom in i ett rum med 2st andra vuxen hundar, en golden och en av mindre modell (minns ej).. Dom båda vuxenhundarna började nyfiket försöka ta sig fram och hälsa, en av dom morrade mest. Mitt lilla busfrö började ju göra samma sak, men då sa jag till chelsy "ligg" och la sig det gjorde hon :) Sen låg hon där min 10veckors valp mellan dom två vuxna...Ingen stor sak men hon är duktigt.

Avslutande då så tog en gammal skolkompis kontakt med mig på fb, hon frågade om jag visste om att det fanns en schäferklubb i Gävle. Det visste jag inte iaf, vi pratade om en hel del intressanta saker där som gav lite extra ljus till framtidsplanerna :)
Återkommer med mer info när jag vet mer :)

Ja det finns mer att tilllägga om dagen, men varken jag eller någon annan orkar läsa allt sen så jag stoppar här :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards