Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Driven fungerade :)

Av Magnus Tornberg - 18 maj 2013 23:50

Vilken dag!
Denna dag slutade som den började...Bra!
Först en fin morgon med mycket lek med chelsy, och en bra kontakt mellan oss igen efter två dagars "ignorerande" från hennes sida och även ett sämre visat intresse från min sida tyvärr.

Vi tränade "off" kommando idag, och hon svarade som vanligt bra direkt. Vi gjorde som så att vi lekte lite drag med en strumpa, och mitt i all upphetsning så sa jag ifrån. Nästan direkt så släppte hon, satt sig och tittade på mig...belöning med mer lek :) Hon har visat att efter bara matbelöning så vill hon inte göra något utan mat. Så nu belönar vi mest med annat ett tag...och det fungerar bra :)

Sedan kom två goda vänner över och tittade när vårt kära Tre Kronor avanserade till final i hockey vm :D
Till det så gjorde jag för första gången egna hamburgare och grillade dom. Som tillbehör blev det en egen variant på coleslaw...det blev riktigt gott :)

Sen åkte vi till ranchen och slog lite boll...wehoo driven funkade idag:) Golf är såå kul! Chelsy låg så fint i skuggan med ett tuggben och tittade på....

Avslutningsvis så blev det iof en besviken upplevelse av eurovision, fruktansvärt dåligt!!
Men dagen i helhet har varit helt underbar! Jag ligger nu i sängen med en riktigt skön känsla i kroppen. Just nu så känner jag mig hög på livet, en härlig känsla.

Härligt :) God Natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Tornberg - 31 maj 2013 02:24

Träningsvärk!! Igår spelade jag min första fotbollsmatch i år... Det var riktigt kul och det resulterade i vinst :) Jag spelar på backposition så några blåmärken och blödande knän är väntat :) Idag tränade jag och chelsy trixet skäms...alltså att...

Av Magnus Tornberg - 28 maj 2013 20:56

Snart ska vi ner och leta efter lilla valpen lisa som springit bort. Jag vill inte ens tänka på hur det skulle kännas om min lilla chelsy skulle sitta någonstans livrädd där ute! Tanken på detta när jag tittar på henne liggandes här bredvid mig gö...

Av Magnus Tornberg - 27 maj 2013 23:16

Nu är jag tillbaka, åtminstonde för ikväll... Jag har ju massor av demoner i mitt huvud som jag skrivit om i tidigare blogginlägg. Den här gången satt jag fast i mina egna tankar några dagar. Det är så jobbigt att leva med detta och jag är väldig...

Av Magnus Tornberg - 21 maj 2013 23:42

En ny härlig dag! Det blev en härlig golfrunda idag på morgonen. Chelsy fick gå idag, halva rundan iallafall. Det blev många bra slag och mycket skratt :) Sen lite svordomar också så klart ;) Jag och chelsy fick sedan en riktigt bra fortsättnin...

Av Magnus Tornberg - 20 maj 2013 23:03

En dag efter här så känns det bra med vm guld!! :) En bra finalmatch men tro det eller ej, en 3 åring fångade min uppmärksamhet under matchens gång. Jag fick träffa världens härligaste barn :) efter en återträff med en gammal bekant :) Mycket trevli...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards